- Temat:
AI w Rolnictwie - Data:
23-24 listopada 2019 - Miejsce:
Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Brzegu, ul. Słowiańska 18 - Organizatorzy:
C4DI, Katarzyna Czochara – Poseł na Sejm RP, CodeWear.co, Create WWW. - Patronat honorowy:
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Cyfryzacji, - Partner technologiczny:
Microsoft - Patronat medialny:
Code4Poland organizowany jest jako niekomercyjne przedsięwzięcie przez Panią poseł na Sejm RP – Katarzynę Czocharę oraz Agencję interaktywną Create WWW. Celem jaki chcemy osiągnąć to promocja idei programowania, promocja miasta Brzeg, jako małego miasta powiatowego, w którym staramy się stworzyć miejsce do utworzenia inkubatora przedsiębiorczości skupiającego w sobie startupy, pracujące w oparciu o nowoczesne technologie.
Podczas wydarzenia wszystkie zespoły konkursowe otrzymają wsparcie mentorów i ekspertów.
Tematyka
AI w rolnictwie – przykładowe zastosowania AI
- Predykcja plonów na podstawie analizy zdjęć satelitarnych.
- Optymalizacja struktury zasiewów.
- Selektywne opryskiwanie pojedynczych roślin zamiast całych pól.
- Wczesne wykrywanie chorób plonów.
- Określenie harmonogramu zbiorów.
Cel wydarzenia
Cele naszego wydarzenia doskonale pokrywają się z założeniami opisanymi w ww. dokumencie. Jednym z takich aspektów jest zwiększenie użyteczności sztucznej inteligencji w Rolnictwie oraz otwarcie na potrzeby odbiorców.
Cel szczegółowy
- promocja sztucznej inteligencji,
- promocja otwartości danych.
Kto może wziąć udział?
Zapraszamy programistów, analityków, grafików, specjalistów UI/UX, marketerów oraz wszystkich tych, którzy mają głowę pełną nieszablonowych rozwiązań. Pasjonatów, którzy przy wykorzystaniu swojej wiedzy i umiejętności oraz dostępnych danych publicznych przyczynią się do stworzenia aplikacji ułatwiających codzienne życie.
Dlaczego Brzeg?
Hackathon, jaki organizujemy w Brzegu ma być w szczególności nastawiony na świadomość i promocję marki jaką niewątpliwie jest miasto Brzeg, dzięki czemu w mieście powiatowym zostanie uruchomiona możliwość pozyskania wykwalifikowanych pracowników z branży IT.
Miasto Brzeg, położone pomiędzy dwiema dużymi aglomeracjami (Opole i Wrocław) chce wykorzystać swoją pozycję geograficzną w realizacji projektów IT w naszym regionie. Na lokalnym rynku brakuje inicjatyw pomagających w zdobyciu nowych kontaktów i doświadczeń w tej przyszłościowej dziedzinie. Chcemy stworzyć przestrzeń do nauki, budowania relacji, rozwiązywania problemów i szeroko pojętego wdrażania cyfryzacji do różnych dziedzin życia.
Organizacja hackathonu to jeden z elementów strategii mającej na celu stworzenie w Brzegu Inkubatora Przedsiębiorczości skupiającego firmy i startupy z branży informatycznej.
Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało dokument z zaleceniami odnośnie rozwoju AI w Polsce: Założenia do strategii AI w Polsce – Plan działań Ministerstwa Cyfryzacji.
Otwarte dane do użytku publicznego – dane.gov.pl
- https://dane.gov.pl/ – 1188 zbiorów danych
- https://dane.gov.pl/dataset?category=6 – zbiory danych nt. rolnictwa
O wydarzeniu
Podstawowe informacje o wydarzeniu:
- Miejsce: Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Brzegu, ul. Słowiańska 18, 49-300 Brzeg
- Mapa: https://goo.gl/maps/Q6xumoy2Cy4zg8S86
- Data: 23-24 listopada 2019, start rejestracji w dniu 23.11.2019 r.: od godziny 900
- Organizatorzy: Create WWW, CodeWear.co, C4DI, Poseł na Sejm RP – Katarzyna Czochara, Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Brzegu
- Rejestracja zespołów: www.code4poland.pl
- WWW: code4poland.pl
- Facebook wydarzenie: https://www.facebook.com/events/805073486557508/
- Harmonogram: https://code4poland.pl/#harmonogram
- Nagrody: pula 10000 pln
- Jury: https://code4poland.pl/#jury
Patronat honorowy:
- Patronat honorowy: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Cyfryzacji, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Minister Rolnictwa
- Partner technologiczny: Microsoft
Dodatkowe informacje:
- Regulaminem wydarzenia Code4Poland
- Oświadczeniem o wyrażeniu zgody na publikację wizerunku
- Zgodą na przetwarzanie danych osobowych
- Informacją o przetwarzaniu danych osobowych
Nagrody
Zespół, który zdobędzie pierwsze miejsce w brzeskim Hackatonie „AI w Rolnictwie„, oprócz nagrody pieniężnej w wysokości 5.000 PLN otrzyma również roczne członkostwo w prestiżowym inkubatorze AgroTech prowadzonym przez Bank Barcalys oraz inkubator przedsiębiorczości C4DI.
Zwycięzcy zostaną zaproszeni na 3-dniowy program coachingowy do siedziby C4DI w Kingston-Upon-Hull w Wielkiej Brytanii, gdzie C4DI Community Manager Louise Cooke, przygotuje dla nich szereg spotkań między innymi z:
- Regionalnym Inwestorem Technologicznym oraz VC Simon Crabtree
- Przedstawicielem regionalnej kancelarii prawnej specjalizującej się w obsłudze prawnej startupów wdrażających nowe technologie James Phinn,
- Dyrektorem Zarządzającym inkubatora technologicznego C4DI Johnem Connolly,
- Przewodniczącym Zarządu inkubatora technologicznego C4DI David Keel,
- Managerem środowiska startupowego Banku Barclays David Summerbell,
- Dyrektorem Rady Biznesu Humber LEP, które zapewnia wsparcie dla wszystkich przedsiębiorstw posiadających członkostwo w C4DI,
- Liderem sieci AgroTech banku Barclays Roxie Martin.
Ponadto zwycięzcy otrzymają formalne wprowadzenie do sieci AgroTech banku Barclays. Odbędą popołudniowe szkolenie z brytyjskim ekspertem ds. rozwoju biznesu John Robert Spence oraz dwugodzinne spotkanie z wykładowcą Uniwersytetu Cambridge oraz specjalistą ds. różnic kulturowych Katarzyną Lanuchą.
Czym jest hackathon?
Definicja Hackathonu: Hackathon (czasem maraton projektowania lub hackaton) – wydarzenie skierowane do programistów, podczas którego informatycy i inne osoby związane z rozwojem oprogramowania, takie jak projektanci grafiki, twórcy interfejsów i menedżerowie projektów, stają przed zadaniem rozwiązania określonego problemu związanego z projektowaniem.
Hackathony odbywają się w krótkim czasie, zazwyczaj na przestrzeni dnia lub weekendu. Zadanie do wykonania ogłaszane jest w dniu rozpoczęcia konkursu. Podczas oceniania pod uwagę brana jest wyłącznie praca wykonana podczas trwania wydarzenia.
Podczas trwania niektórych hackathonów uczestnicy muszą skupić się na jednej dziedzinie związanej z projektowaniem (np. język oprogramowania, system operacyjny, tworzenie aplikacji). W innych przypadkach nie ma żadnych ograniczeń dotyczących tworzonego oprogramowania.
Dzięki hackathonom programiści mają szansę na bycie zauważonymi, natomiast przedsiębiorstwa i organizacje mogą pozyskać nowych pracowników czy zleceniobiorców.
Korzyści z organizacji hackathonu?
Przeprowadzenie hackathonu może przynieść następujące korzyści:
- Nowe pomysły produktowe – często kierownictwo od organizacji hackathonu powstrzymuje obawa, że w jego trakcie pracownicy będą się “bawić” i tworzyć projekty całkowicie bezużyteczne dla firmy, a co za tym idzie, że będzie to czas stracony. Tymczasem praktyka pokazuje, że developerzy mając możliwość i czas tworzą najczęściej produkty ściśle związane z pracą. Najczęściej na hackathonach powstają narzędzia ułatwiające pracę lub prototypy pomysłów produktowych, których nie było okazji zrobić na co dzień. Wiele funkcji znanych produktów zaczęło się na hackathonach:
- Funkcja On-screen reading w Wordzie w pakiecie Office 365.
- Podgląd lokalizacji taksówki w czasie rzeczywistym (pierwotnie w EasyTaxi, dziś w zasadniczo każdej aplikacji m.in. MyTaxi, Uber itp.).
- Przycisk „Lubię to” i oznaczanie znajomych w komentarzach na Facebooku.
- Aktywizacja developerów, zwiększenie motywacji – umożliwienie przez dwa dni pracy nad własnymi pomysłami wyzwala kreatywną energię developerów, zwiększa ich zaangażowanie i przywiązanie do produktu i firmy.
- Integracja – w odróżnieniu od innych form integracji i team buildingu (np. wyjazdy na paintball, wspinaczka, żagle itp.) hackathon oparty jest nie tylko na dobrowolności udziału, ale przede wszystkim integruje pracowników w środowisku i kontekście maksymalnie zbliżonym do pracy przy czynnościach, które wykonują na co dzień – w efekcie przeniesienie powstałych dzięki temu relacji w codzienne życie firmy jest zupełnie naturalne. Skutkuje to poprawą komunikacji wśród pracowników.
- Przećwiczenie samoorganizacji i Agile – podczas hackathonów zespoły formują się całkowicie samorzutnie, w ramach pewnych minimalnych ograniczeń (np. liczby uczestników), co jest dobrą okazją do zaobserwowania w jaki sposób działa samoorganizacja w praktyce. Praca w sposób zwinny – a więc najczęściej w Scrum lub Kanban, z jakąś wizualizacją itp. – jest zupełnie naturalna. Dla firm, gdzie Agile nie jest (jeszcze) standardem, może to stanowić dobre miejsce do przeprowadzenia eksperymentu z tym sposobem pracy. Tam, gdzie Agile już jest stosowany, można przenieść później do codziennej pracy wypracowane w ten sposób usprawnienia.